"Kuigi valdkondi, kus võiks SDE ja tänase valitsuse maksupoliitilisi arusaamu kõrvutada on mitmeid, siis tulenevalt ehk teema aktuaalsusest hetkel, valisin füüsilise isiku tulumaksu. Lisan lühikese kommentaari tabelile ja graafikule," alustas Vassiljev, kelle loodud graafik on artikli lõpus.

"Tabel näitab tulu maksustamise erinevust 2016. aastal lähtuvalt valituse ja SDE nägemusest.
Reformierakonna ja IRLi poolt viidi sisse muudatus, mis langetab aasal 2015. aastal ühe protsendi võrra tulumaksu," lausus ta. "Sotsid on esitanud eelnõu, mis tõstab tulumaksuvaba määra aastaks 2016 192 euroni kuus ja näeb ette täiendava tulumaksu aste teenitud tulu osalt, mis ületab 1000 eurot kuus. Tegelikult, kuna töötuskindlustusmakse ja pensioni teise samba sissemaks on maksuvaba ja arvatakse enne maksustamist tulult maha, on reaalne maksumäära muutumise koht 1040 eurot kuus. See tähendab, et alla selle teenitav tulu maksustatakse endiselt, kuid see osa tulust, mis piiri ületab maksustatakse 26 protsendiga. Mõlema maksus 2016. aastal on prognoositavalt üle 70 miljoni euro. Tabelis on toodud reaalne tulumaksukoormus inimestel alates veerandist kuni viiekordse keskmise palgani."

Vassiljev lisas, et Eesti paistab koos Tšehhiga teiste edukaid riike koondava OECD riikidega võrreldes silma selle poolest, et suure ja väikse sissetulekuga inimeste tulumaksukoormus on suhteliselt sarnane.

"Teised viljelevad tunduvalt progresseeruvamat süsteemi. Meil on täna poolt keskmist palka teeniva ja viiekordset keskmist teeniva inimese tulumaksukoormuse vahe 1,6 korda, teistel on see pigem 3-4 korda," väitis sots.

"Meie ettepanek viiks Eesti võrdsusele sellele lähemale, tõstes suhtarvu 2,2kordseks. Pea kaks kolmandikku Eesti töötajatest teenib alla keskmise palga, mistõttu on sotside lähenemine nende jaoks kasulikum. Kuna lisaaste ei ole suur, siis ei kujuta see ohtu meie majanduslikule konkurentsivõimele, küll aga muudab ühiskonda solidaarsemaks.

SDE kava, kuidas maksustada füüsilist isikut

Palk eurodes Suhe keskmisse palkaValitsus   SDE
216   0,25   5,86   1,49
432   0,512,53   10,82
864   115,86   15,49
1296   1,5   16,97   17,99
1728   2   17,53   19,75
2592   318,08   21,47
3456   418,36   22,34
4320   518,53   22,86