Saada meile lugu, pilt või video siit!

Rahva hääl on rahvaajakirjandus – seda kõige paremas ja sügavamas tähenduses! Siia saavad kirjutada ja oma pilte/videosid saata kõik, kel teistega midagi jagada.

Eesti kauplused peletavad inimesi nippidega hoopis eemale

 (81)
Osturalli
OsturalliFoto: Andres Putting

Seoses Päevalehe looga, kus uuriti, milliseid valgusel, helil ja lõhnal põhinevaid peibutusvõtteid kasutavad meie ärid inimeste poodi meelitamiseks, küsisime lugejatelt, milliseid nippe on märganud nemad. Selgub, et tõmbenumbritest rohkem oskab eestlane nimetada asju, mis teda poest eemale peletavad.

"Mind panevad ostma suured soodustused, mida Eestis ei leia. Näiteks kui mingi hea lõikega ja korralikult õmmeldud rõivas on 25 euri asemel alla hinnatud 5 euri peale. Või näiteks Hilfigeri, Vigossi või Miss Sixty teksad on 100 euri pealt 10-15 euri peale hinnatud. Kvaliteetsed ja täpselt minu kehale sobivad. 

Eestis ma ostan asju vähe, põhimõtteliselt ainult asju, mida mul kohe-kohe vaja on. Mul on aastatega välja kujunenud veebisaidid, kus ma saan toodete kvaliteedis kindel olla ja tean, et soodukas tähenab soodukat, mitte allahindluse märgiga juurdehindlust," seletab üks lugeja.

"Aga mind peletavad kauplused väga erinevate nippidega eemale ja pärsivad tugevasti minu ostlemisvõimet, kasutades selleks küll valgust, küll muusikat ja igasugu veidraid aroome.

Suurtes supermarketites ajab mul pea valutama vastik sinakas valgus, mis tekitab sellise tunde, et ma ei näe hästi. Mögafonidest tulev tümps või vastavalt aastaajale näiteks jõululaulud on kindel garantii, et ma ei suuda osta ka mitte kõige hädavajalikumat.

Seotud lood:

Eriti hästi mõjuv nipp on pidevalt ülireipalt ette loetud teadaanded selle kohta, mida ma peaksin kohe ostma tormama ja mis asendis ma tittesid ostukärusse tohin paigutada ja mis kellani viina saab. See nipp töötab kohe nii hästi, et selle poe ukse juures tekib edaspidi tugev eemaletõukereaktsioon. Ja kui kogu pood on täis grillkana kärsatamise haisu, nii et riided pärast keemilist puhastust vajavad, jätan tõenäoliselt sel päeval üldse söömata," kinnitab teine.

"Mul on pigem näiteid, mis mind poest eemale peletavad. Näiteks rõivaste kaupluses on rõivad pandud riiulitele. Et näha, millega täpselt tegu, tuleb rõivaese riiulilt võtta ja lahti harutada. Panen küll alati peale vaatamist võimalikult korralikult selle rõivaeseme riiulile tagasi, aga mõnes poes on müüja mul kohe kannul ja võtab mu tagasi pandud rõivaeseme ning lappab selle uuesti ja paremini kokku. Ja niiviisi kogu minu poes viibimise aja. Mina võtan ja vaatan ja panen tagasi, tema on paar sammu minust maas ja voldib neid uuesti ja paremini kokku. Vot see häirib," ütleb kolmas.