"Tegemist ei olnud nn matjoshka-reklaame, vaid laiemalt kogu Vene suunalist turunduskampaaniat toetava kirjaga," selgitas Delfile Eesti turismifirmade liidu peasekretär Kristen Lahtein.

Lahteini sõnul ei saa kampaaniaid hinnata meeldivuse skaalal ning efektiivsust näitavad konkreetsed tulemused. "Esialgsed numbrilised tulemused on positiivsed."

Eesti turismisektor on Lahteini sõnul Vene suunal aastaid koostööd teinud ning kampaaniad on olnud tulemuslikud. "Taunisime kirjas olukorda, kus ühe noortele suunatud sotsiaalmeedia teleklipi põhjal soovitakse teha üldistusi ning kahjustada aastatepikkust tööd."

Turismifirmade liit osutab ka sellele, et siiani on fookusse jäänud vaid üks osa üldisest reklaamikampaaniast. "Tähelepanuta on jäänud kampaania suunatus noortele ja sotsiaalmeedia keskkonna eripära. Pealegi on veel kestvale turunduskampaaniale kesksete allikatena andnud hinnanguid erapoolikud reklaamiagentuurid," ütles Lahtein.

Novembri keskpaigas avaldati sotsiaalvõrgustikesse neli venekeelset videolõiku, mis kutsusid üles jälgima Eesti turismiinfo fännilehte.

Neljaosalise sarja peategelasteks on hiiglaslikud matrjoškad, kes sümboliseerivad Eestisse turismireisile tulnud Vene turiste. Munakujulisi rahvusnukke kujutatakse sattumas piinlikesse olukordadesse – bussis, hotellis, restoranis ja spaas, kus nad ühel või teisel põhjusel äparduvad – ja abivalmis Eesti turismikorraldajaid neile appi tõttamas.

EAS eemaldas klipid sotsiaalvõrgustikust „vastuokslike emotsioonide” tõttu. Reklaamklipid loonud agentuuri DDB Eesti haru esindaja polnud Eesti Päevalehele vastusteks kättesaadav.

"Tänaseks saadud tagasiside alusel otsustati võtta kampaanias aeg maha, et kontrollida, kas algsed eeldused pidasid paika ja hinnata, milline osa kriitikast on konstruktiivne ning kas sõnum vajab korrigeerimist," selgitas EAS-i pressiesindaja Jürg Samel.

Üks ärritunud venekeelse Delfi lugeja Sankt Peterburist rääkis, et EASi kampaania mõjub talle kui venelasele solvavalt ning ei tekita soovi Eestisse külla tulla.

"Matrjoška on sõbralik ja tuntud suveniir, ka saab ühest Matrjoškast mitu ja see sümboliseerib kampaania läbivat teemat ehk „SINA ja sinu 75 sõpra“ lennukiga Eestisse," selgitas Samel.