Üheks aktiivsemaks sotsiaalmeedia kasutajaks võib Eesti poliitikute seast pidada president Toomas Hendrik Ilvest, kes lisaks Facebooki kontole avas maikuus ka Twitteri konto. Tänaseks on tema jälgijate arv kasvanud juba üle 7500 inimeseni. Juunikuus, kui president Ilves asus twitterisõtta New York Timesis majanduskolumni kirjutava Paul Krugmaniga, kasvas tema konto jälgijate arv plahvatuslikult mõne päevaga, jõudes kiiresti 5000ni. Nüüdseks on see number paari tuhande võrra kasvanud.

Möödunud nädalal tegi Toomas Hendrik Ilves Twitters Moscow Timesi artiklile viidates tögava märkuse Venemaa presidendi Vladimir Putini suunas. Nimelt kirjutas ajaleht Moscow Times, et teadlased leidsid hiljuti Siberist "elusad" mammuti rakud, mida kasutades oleks võimalik mammuteid kloonida.

Artiklile viidates postitas president Ilves oma Twitteri kontole aga inglisekeelse sõnumi: "Meanwhile, after the tiger, the amphorae and the cranes, I have a queasy feeling I know what's next. Just sayin'... ." ehk eesti keeles: "Pärast tiigrit, amforat ja kurgi, on mul ähmane tunne, et tean, mis järgmiseks tuleb. Lihtsalt mainin..."

Presidendi rohkelt tähelepanu pälvinud säuts president Putinist sundis Ilvest mõni aeg hiljem imestunult märkima: Funny how people with zero followers are suddenly writing me dubious comments/responses. (Naljakas, kuidas inimesed, kellel on null jälgijat, kirjutavad järsku mulle kaheldavaid kommentaare/vastuseid). Hiljem selgitas president veel: It means that nasty twts from handles with 0 followers = trolls. Fun tho to guess their native language from their English errors. (See tähendab, et ilma ühegi jälgijata vastikute tviitide autorid võrduvad trollidega. Lõbus on mõistatada nende emakeelt lähtudes vigadest, mida nad inglise keeles teevad).

Sotsiaalmeedia mõjuvõimu ei maksa alahinnata

"Teravamad ütlused sotsiaalmeedias saavad alati suurt tähelepanu, eriti kui säutsujaks on riigipea. Kahtluse alla võib panna siin eetilisuse, kuid võibolla on see meie presidendi strateegia tutvustada maailmale Eestit," kommenteeris presidendi säutse sotsiaalmeedia turundusega tegeleva Marketing Sharks OÜ tegevjuht Diana Taluri.

"Sotsiaalmeediat õigesti "ära kasutades" saavad poliitikud edastada oma sõnumeid kiiresti ja suurtesse massidesse, seega on see väga oluline turunduskanal ka poliitikutele. Tähtis on silmas pidada, et sotsiaalmeedias ei ole riigi piire ja seetõttu võib poliitikute sotsiaalmeediasse paisatud sõnum saada suurt vastukaja ka väljaspool Eestit, olenemata mis keeles on sõnum sisestatud. Loomulikult saavad rohkem sotsiaalseid jagamisi sõnumid, mis on edastatud tuntud inimeste poolt, neil on reeglina sotsiaalmeedia kanalites ka rohkem jälgijaid," rääkis Taluri Delfile. 

Taluri sõnul saab suures ulatuses jagada avaliku elu tegelasi kolme kategooriasse. Ühed, kes teadlikult kasutavad sotsiaalmeediat enda turundamiseks ja teevad seda hästi. Teised, kes ei adu piiri reaalsuse ja internetimaailma vahel ehk eksimuslikult arvavad, et sotsiaalmeedias ei kehti tavaelu moraalinormid ja tavad. Ja kolmandad, kes hoiavad teadlikult või oskamatusest sotsiaalmeediast kõrvale. Seega leidub Eesti avaliku elu tegelaste seas nii neid, kes mõistavad sotsiaalmeedia seaduspärasusi ja kujundavad oma imagot samade reeglite järgi nagu tavaelus ja ka neid, kes peaksid mõtlema, millist kuvandit soovitakse endast ikkagi jätta.