Haimila sõnul on kahe autoteki vahel kasutatavaid rampe lisaks erinevaid. Erinevusi on muu hulgas selles, kui suurt massi need suudavad üles tõstetuna sõidu ajal kanda. Tallink Stari autoteki ehitust Haimila otseselt ei tunne, kirjutab Helsingin Sanomat.

Soome õnnetuste uurimise keskus jälgib Stari rambi allakukkumise lõpliku põhjuse väljaselgitamist.

„Laevafirmade enda huvides on põhjus täpselt välja selgitada, kas see osutub siis mehaaniliseks või inimlikuks,“ ütles Haimila.

Soome liiklusohutusametil Trafil on volitused anda vajaduse korral korraldus Soome lipu all sõitvate parvlaevade autotekkide konstruktsioonide kontrollimiseks.

Trafi ootab siiski ära õnnetuse põhjuse kindlaks tegemise, enne kui teeb otsuse edasise tegutsemise kohta.

„Uurime olukorda rahulikult ja teeme siis järeldusi. Vöörirampe kontrolliti näiteks pärast Estonia õnnetust, aga praegu ei ole loomulikult jutt ligilähedaseltki sama klassi õnnetusest,“ ütles Trafi kontrolliosakonna juhataja Juha Korsi neljapäeva õhtul.

Eesti võimud otsustavad sealsete kontrollide üle. Aga meie arutame asju Eesti kolleegidega. Riikide vahel liiklevad alused peavad olema merel sõiduks ohutud,“ ütles Korsi.