Kui palju te olete oma poliitilise karjääri jooksul Reformierakonnale kokku annetanud?

Peast ma ei oska küll arvestada, pean oma pangaarvelt välja võtma ja teile ütlema. Võin juba teile ette öelda, et ma pole nende annetajate nimekirjas, kes kellegi teise käest midagi edasi annetab. Kõik on annetatud otse mu pangaarvelt ja mingit sularahas liikumist küll ei ole.

Ma vaatasin vanu aruandeid ja kokku tuleb, et aastast 2007 olete annetanud peaaegu pool miljonit ehk 459 704 krooni. Seda on päris palju. Kuidas te jaksasite?

Aga arvestage, mis on parlamendiliikme palk selle aja jooksul ja võrrelge sellega!

Eelmisel aastal annetasite te kokku üle 17 000 euro. See on suur hulk raha ka parlamendiliikme jaoks. Kas kahju ei hakanud?

Vaadake, mis maksab tänapäeval valimiskampaania!

See oli kõik teie isikliku valimiskampaania kulu?

Absoluutselt. Lugu on selles, et erakonnad teevad valimiskampaaniat vaid esinumbritele ja ma ei ole paraku esinumber. Kui sa esinumber ei ole, siis erakond sulle sisuliselt mingit valimiskampaaniat ei tee, sa pead kõik kulud ise kandma. Selles ongi asi.

Miks te seda raha üldse erakonna kaudu liigutasite? Kas poleks olnud mõistlikum teha mingi firma kaudu isiklik kampaania?

See läheks tunduvalt kallimaks, sest erakond saab ju hulgisoodustust nii portaalidelt, nagu Delfi ja ajalehtedelt. Kui hakata ise kampaaniat tegema, siis läheks see tunduvalt kallimaks kui seda läbi erakonna teha. Erakond saab meediaostu soodustusi tänu sellele, et nad võtad nii palju. See on iseenesest mõistetav. Iseseisev kampaania tegemine läheks kindlasti kallimaks, odavam on seda tellida erakonna käest.

Kas erakond esitas ka arve selle üle 17 000 euro suuruse summa kohta arve,  või oli see teie isiklik hinnang, et niipalju võis see maksma minna?

Erakond pakub ju välja erinevaid võimalusi, erinevaid meediapindu, reklaamikulusid teles, reklaamikulusid raadios. Kui palju maksavad eri meediapinnad ja sa pead ise otsustama, kui palju sa oled nõus panustama, et oma kampaaniat teha. Mina leidsin, et see ei olnud palju maksta, arvestades sellega, et ma sain erakonna kaudu korraliku kampaania. Ma ei usu, et ma oleksin muidu sisse saanud Tallinnas, uues piirkonnas. Arvan, et kampaaniakulud on seotud tulemusega, midagi pole teha. Täpselt samamoodi, nagu ka kõik firmad konkureerivad omavahel turul. Meediaturul on erakonnad väga tugevas konkurentsis. Tegelikult tuleks mõelda, et need kampaaniakulud erakondade vahel ei peaks nii suured olema.

On jah tehtud ettepanekuid, et selle võidurelvastumise võiks ära lõpetada.

Ma toetan seda. Tegelikult meediaväljaanded on töötanud ju selle nimel, sest kuhu see raha läheb – see läheb enamuses ju meediafirmadele. See läheb ajalehepindade ostmisele, onlainpindade ostmiseks, ka Delfis, telesse, raadiosse. Ega see raha ei lähe kuhugi padja alla. Tegelikult toetab see meie meediat. See läheb meie meedia kasumiteks. Selles võidurelvastumises on natuke süüdi ka meedia, sest nad võtavad hea meelega erakondade reklaamiraha vastu. Mina leian küll, et sellele tuleks mingid piirid peale panna, sest need summad on läinud ebanormaalselt suureks, mida erakonnad kampaaniaks peavad maksma.

Tulles teie isikliku kampaania juurde tagasi...

Ma ei saa selle praegu rääkida, kohe algab istung. Palun saatke mulle küsimused meilile, ma ei saa hetkel rohkem rääkida, ma vastan kindlasti meili teel.

Pool tundi hiljem saatiski Sooäär meiliga vastuse tehtud kulude arve kohta.

Sooäär: Erakonnast arvet ei küsinud, küll aga sain ammendava ülevaate, millisteks tegevusteks kampaania vahendeid kulutatakse ja tegelikult kärpisin oluliselt esialgselt pakutud kampaaniaplaani, kuna leidsin, et kulud on põhjendamatult suured. Paraku tõusevad meediapindade hinnad igal aastal ja see paisutab ka tulevikus poliitiliste kampaaniate kulutusi. Olen igati selle poolt, et erakondade vahelist võidurelvastumist enne valimisi tuleks kuidagi piirata.