Austraalia võimud teatasid, et seadet nimega Towed Pinger Locator hakatakse vedama Austraalia mereväe laeva HMAS Ocean Shield järel. Osaleb ka Briti hüdrograafiline uurimislaev HMS Echo, vahendab Reuters.

„Kõige tõenäolisem ala, kus lennuk võis vette kukkuda, on ala, kus otsingud aset leiavad,“ ütles operatsiooni koordineeriva Austraalia agentuuri juht Angus Houston. „Meie parima hinnangu järgi peab aku vastu umbes kuu, enne kui lõpetab signaali edastamise, nii et me oleme üsna lähedal ajale, kui see lõpeb.“

Esmaspäeval möödub 30 päeva hetkest, kui side lennukiga katkes ning ta kadus tsiviilradari ekraanilt.

Sonar võib aidata leida lennuki pardasalvestid, mis on võtmetähtsusega juhtunu väljaselgitamiseks. Mustad kastid on varustatud seadmetega, mis saadavad vee all välja signaale, kuid akude eluiga on umbes 30 päeva.

Eksperdid on hoiatanud, et Towed Pinger Locatorist on vähe abi, kui ei suudeta täpsemalt välja selgitada, kuhu lennuk kukkus, sest seadme väike tegevusulatus ja väike kiirus, millega seda tuleb laeva järel vedada, tähendavad seda, et suuri ookeanialasid ei ole võimalik kiiresti läbi otsida.

Houstoni sõnul ei tähenda veealuste otsingute algus seda, et lennuki tükkide otsingud ookeani pinnal oleksid lõppenud.