Võib öelda, et meedia sai tünga - telekaamerad ja otserepotraažid, eksperimendid ning aerofotod näitavad kõik ühte ja sama: ummikud on päälinnas küll tagasi, kuid mingist liikluskatastroofist pole põhjust rääkida. Aga uudis seegi.

Kui suvel maha joonitud BUS radadest mingit tolku ka oli, siis seisnes see vast selles, et inimesi sunniti järele mõtlema, kuidas ja millega liigelda. Ning enamasti jätkati pärast järelemõtlemist ja BUS radade kirumist (autojuhid ja/või inimesed, kes Keskerakonda ei vali) ja mittekirumist (ühistranspordi kasutajad ja/või Keskerakonna valijad) endistviisi.

Endistviisi jätkamise põhjuseks võib olla muidugi see, et on piirkondi, mida ühistransport katab halvasti või siis sõidetakse juba nagunii ühistranspordiga. Asja juures on aga kõige olulisem, et avaliku arutelu tulemusena toodi välja trolli-trammi-bussiliinide ja ka Tallinna teede murekohad-augud.

Nii pärineb näiteks ühistranspordi liinivõrk 80ndatest ja arvestades majanduses toimunud muutusi ning valglinnastumist, oleks ehk aeg seda kaasajastada. Teine probleem on rahaga – linn võtab laenu ent sellest hoolimata pakub valimisaastal tasuta teenust. Tasuta ühistranspordi piletitulu (14 miljonit eurot) võrra jääb väiksemaks ressurss, mida saaks väljavahetamist vajavate trollide-busside asendamiseks kasutada. Ja kui veel Pargi ja reisi süsteemi olematust populaarsusest ja auklikest teedest rääkida...

Kokkuvõtteks võib öelda, et BUS rajad on küll hea mõte, aga ära ei maksa unustada ka teisi eelmainitud probleeme. Õnneks või kahjuks on linnavalitsusel vähemalt 2013. aasta oktoobris toimuvate kohalike valimisteni aega oma vigu parandada.