Meremehed, kes kõik on Vene Föderatsiooni kodanikud, rääkisid oma olukorrast Delfile juba möödunud reedel, öeldes, et tunnevad end pantvangidena. Pärast probleemidele avaliku tähelepanu juhtimist saatis ettevõte meeskonnale raha toidumoona soetamiseks, kuid palku pole siiani välja makstud. Nüüdseks on meremeeste kannatus katkenud.

Probleeme on olnud ka sama ettevõtte teiste, Venemaal asuvate laevadega Riroyl-2, Riroyl-3, Riroyl-5 ja Adriatic Mariner. Juuli keskel kuulutas näljastreigi välja M/S Riroyl-5 ja juuli lõpuks oli neile palk välja makstud.

Palmali asepresident Vladislav Alijev selgitast Delfile, et viivitused palga maksmisega on tingitud sellest, et ettevõttel on pooleli kohtuprotsess. "Üks teine ettevõte, mille nime ma ei hakka nimetama, ei ole omapoolseid maksekohustusi täitnud, kuid kaebas hoopis meid kohtusse. Kui me neilt raha kätte saame, saame ka võlad likvideerida," märkis ta.

Alijev märkis, et laevade pikk Tallinna sadamas seismine on ettevõttele olnud erakordselt kulukas. Ta kinnitab siiski, et probleemid lahendatakse kahe lähema nädala jooksul. Pärast seda saadetakse meremehed koju, laevale jääb üks või kaks meest.

"Meremeestel on toitu ja vett," kinnitas Alijev. "Kõik on minu isikliku kontrolli all. Loomulikult juhtunu ebameeldiv. Kuid kogu probleemi on tekitanud kaks inimest meremeeste hulgast. Nemad saadan ma minema," ütles ta Delfile.

Üks ettevõtte esindaja, kes oma nime avaldada ei soovinud, ütles Delfile eile, et mõlemad tankerid kavatsetakse maha müüa ja praegu käivad läbirääkimised erinevate võimalike ostjatega.

Tallinnas arestitud laevade meeskonnalikmetel on lubatud ka kohaliku omavalitsuse piires maal käia, selgitas Delfile Põhja prefektuuri pressiesindaja Marie Aava. Abi saamiseks tuleb meremeestel aga oma riigi saatkonna poole, märkis ta.

Vene Föderatsiooni saatkond ütles Delfile, et konsulaat on meremeestele kodumaale tagasipöördumiseks abi juba pakkunud. Lisaks on Venemaa saatkond võtnud ühendust ka Türgi saatkonnaga, kuid sealt ei ole vastust tulnud.