Seega oli 2011. aastal avastamise risk palju suurem kui 2010. aastal, ütles siseministeeriumi sisejulgeoleku asekantsler Erkki Koort Delfile.

Paraku hukkus liikluses ikkagi rohkem inimesi kui 2010. aastal - mullu hukkus kokku 101 inimest 2010. aastal aga 79.

Võrreldes 2010. aastaga hukkus joobes juhi osalusel üks inimene rohkem. Samas on see ühesa võrra vähem, kui 2009. aastal.

"Nende poolte liiklejate joobe kontroll tehti eelmisel aastal olemas olevate vahenditega," ütles Koort. "Täna ei tea me, kas või kui palju mõjutaks seda arvu kuue alkomeetri lisandumine praegusele 71-le."

Politsei sai juurde kiirusemõõdikuid ja alkomeetreid

Koorti sõnul on liiklusturvalisuse suurendamiseks rakendatavad meetmed saanud rahastamist ja kindlasti on vaja teha ka muudatusi tööprotsessides, et suunata rohkem ressursse liiklusjärelevalvesse.

"Politsei on saanud juurde liiklusjärelevalve vahendeid 2011. aasta lõpus, mis võeti kasutusele 2011. detsembris ja käesoleva aasta alguses," ütles Koort.

Vahenditeks on 53 kiirusmõõturit, 43 tahavaatepeeglisse integreeritud salvestusseadet, 36 sõiduki videokaamerat ja 12 ekstreemvideokaamerat, loetles ta. Samuti sai politsei juurde 15 uut tõenduslikku alkomeetrit.

"Need vahendid peavad aitama kaasa järelevalve suurendamisele," sõnas Koort.

Koort peab väga oluliseks, et politseinikel ja päästjatel oleksid kaasaegsed töövahendid, aga see kõik tuleb ühest rahakotist.

"Püüame kõiki vajadusi prioritiseerida ja selle järgi ka rahuldada. Kui hankeprotsessis ilmneb, et investeeringute nimekirjast mõned artiklid on võimalik saada odavamalt, vaadatakse uuesti nimekiri üle," kirjeldas ta hankeprotsessi.