Nagu selgub, on meid kopterijuppide tarnejärjekorras tagumisse poolde lükanud omal ajal Eesti riigi enda tehtud valikud — selleks, et tootja tarnetähtaegade eest vastutaks ja osad paari päevaga kohale tooks, tulnuks valida ligi miljoni euro suuruse aastatasuga püsileping, kirjutab
.

Algul oli varuosi lihtne saada, kuid heade pakkumistega palju hankeid võitnud Agusta-Westlandi tehas on omadega jännis. “Nad on ennast sõna otseses mõttes üle müünud,” sõnab Hunt ja möönab, et tehast survestada pole millegagi.

Praegu on Alfa-nimeline kopter pikaajalisel hooldusel Belgias, Bravo-nimelist hooldatakse lennusalga angaaris ja see hooldus peaks lõppema 14. oktoobril. Lennata ei saaks nende kahega aga esialgu nagunii, sest pärast kopteriõnnetust Brasiilias ei tohi nad õhku tõusta enne, kui nende sabarootori labad on vahetatud. Kahjuks pole Itaalia tehas suutnud neid lennusalgale veel tarnida.

Jääbki vaid kolmas ja uusim, Charlie-nimeline kopter, mis praegu lennata suudab, ent tõenäoliselt ootab seda juba oktoobri lõpul kuuajaline hooldus.