„Kogu Ukraina iseseisvusaja vältel on Ukraina rahva poolt valitud presidendid olnud selle rahva kohal, mitte koos rahvaga. Presidendi institutsioon on muutunud hüvede, soodustuste, raha, korruptsiooni, mitte vastutustunde, Ukraina ja ukrainlaste nimel tehtava raske ja andunud töö institutsiooniks. Rahvas peab lõppude lõpuks saama mehhanismi presidendi kontrollimiseks,“ märkis Jatsenjuk BNSi vahendusel seaduse vajalikkust põhjendades.

Tema sõnul on tagandamise seadus „tee selle poole, kuidas sundima iga presidenti tegema seda, mida ta on valimiste eel lubanud ning mõtlema mitte endale ja oma lähikonnale, vaid Ukrainale ja tema tulevikule“.

Eelnõu näeb ette, et presidendi tagandamist saab algatada viiendik parlamendi konstitutsioonilisest koosseisust (90 seadusandjat), kes põhjendavad selle vajalikkust kirjaliku esildisega. Järgnev protseduur nõuab 226 häält, nagu on ette nähtud põhiseaduses.

Seaduseelnõus on sätestatud tagandamises osaleva spetsiaalse ajutise uurimiskomisjoni ja selle liikmete tegevus.

Eelnõu soovib kindlustada presidendi tagandamise avatust. Uurimiskomisjon tegutseb avalike istungite vormis, otsused langetatakse avaliku nimelise hääletamise tulemusena.

Eelnõu selgituskirjas osutatakse, et kehtivate seaduste alusel on tagandamisprotsessi praktiline elluviimine vähetõenäoline ning võidakse tunnistada ebaseaduslikuks. Seetõttu on eelnõu eesmärgiks eemaldada vastuolud ja tühimikud ning ühtlustada sätted, mis näevad ette presidendi tagandamise.