„Kogu vaadeldav projektiala sõna otseses mõttes kubiseb kevadisel ja sügisesel rändeajal lindudest. Linnuränne läbib seda ala praktiliselt igas suunas ja ühtlasi ka väga madalalt," osutas ornitoloog Aivar Leito, kes vastutab püsiühenduse keskkonnamõjude strateegilise hindamise linnustikku puudutava osa täitmise eest, kirjutab Eesti  Päevaleht.

Elupõline ornitoloog märkis, et püsiühenduse võimalikule teele jäävad ka suured läbirändel peatuvate veelindude kogumid - suurusjärgus miljon lindu.

Leito nentis, et rändekoridoriga ristuv ligi saja meetri kõrgune ja kilomeetreid pika rippsilla konstruktsioon saaks paljudele tiivulistele saatuslikuks, sest vaid ligemale viiekümne meetri kõrgusel kulgev lindude vool peaks sellest läbi lendama.

„Kokkupõrkeoht varitseb linde just öösel või siis uduste ilmadega lennates," viitas Leito, kelle sõnul on Taani väinadesse rajatud rippsildade puhul tõestatud, et need on rändlindudele ohtlikud. „Lindude seisukohast oleks kõige mõistlikum rajada tunnel või siis jätkata senist parvlaevaühendust."