Selgus, et dokil, kuhu laev viidi, puudub tehniline dokumentatsioon, mis kinnitaks selle usaldusväärsust. Dokki ei tohi kasutada enne, kui Slavjanka laevaremonditehas ei anna transpordiprokuratuurile üle kõiki vajalikke dokumente, teatab Lenta.ru.

Laevaremonditehases juhtunust teatasid Primorje meediaväljaanded juba aprilli lõpus. RIA Primamedia teatel sai dokk viga pontoonide eraldumise tõttu.

Primorje krai tööstuse ja transpordiametist teatati, et Georg Ots vigastada ei saanud. Transpordiprokuratuur algatas mai algul asja uurimise.

Laevaremonditehase töötajad teatasid RIA Primamediale, et avarii tõttu dokis sai laev ikkagi viga. Viga said mõned propellerilabad ja keresse tekkis umbes poolemeetrise läbimõõduga auk. Praeguseks olevat see juba parandatud.

Georg Otsa kavatsetakse kasutada Aasia-Vaikse ookeani riikide majanduskoostöö tippkohtumisel selle aasta septembris Vladivostokis ujuvhotellina. Algselt eraldati parvlaeva remondiks 200 miljonit rubla (viis miljonit eurot). Tippkohtumisele saabuvad enam kui 20 riigi esindajad Aasia-Vaikse ookeani regioonist.

Georg Ots ehitati 1980. aastal Szczecinis Poolas Eesti Merelaevanduse jaoks ja hakkas sõitma Tallinna–Helsingi liinil, kus ta liikles kuni 2000. aastani.

2002. aastal müüdi laev Venemaale ja sellest ajast alates tegi laev reise Kaliningradi (Baltiisk)–Peterburi liinil. 2010. aasta suve lõpul otsustas laevaomanik Rosmorport saata laeva Vladivostokki ning Georg Ots läbis selleks septembris Põhja-meretee ja saabus 9. oktoobril Vladivostokki.