Äpardus tuleb ajal, mil ülehelikiiruslennukite jätkamine reisilennunduses on kahtluse all. British Airways, kellel ainsana peale Air France’i Concorde’id on, kaalub oma viie lennuki enneaegset pensionilesaatmist.

Ligi kolm aastat tagasi kukkus Air France’i Concorde Pariisi lähedal alla ja 113 inimest sai surma. Uurimisel selgus, et teisest lennukist kukkunud metalliriba oli lõhkunud startiva Concorde’i rehvi, mille kummitükid omakorda purustasid lennuki kütusepaagi.

Suurõnnetus sundis nii Prantsuse kui Briti operaatorit oma lennukitel kulukaid uuendusi tegema.

Neljapäeval juhtunud õnnetuse asjus alustati tehnilist uurimist, teatas Air France.

Nädal tagasi tegi üks Air France’i Concorde samal liinil mootoririkke tõttu hädamaandumise Kanadas.

Viimase 13 aasta jooksul on kuni 1.996-kilomeetrise tunnikiirusega ookeani ületavatelt Concorde’idelt vähemalt kuuel korral kummitükke kukkunud, kuid keegi pole viga saanud.