Petropavlovsk-Kamtšatski päästekeskuse kapten Viktor Klepikov ütles uudisteagentuuridele, et laeva Dalni Vostok pardal oli 132 meeskonanliiget. Päästa suudeti neist 62.
   
Meeskonnaliikmetest 78 on Venemaa ja 42 Birma kodanikud. Ülejäänud on Läti, Ukraina ja Vanuatu kodanikud.

Päästeoperatsioonis osaleb piirkonnas 26 alust.

Venemaa uurimiskomitee teatas, et traaleri uppumise kõige tõenäolisema põhjusena uuritakse kokkupõrget mingi takistusega.


"Juurdluse käigus uuritakse traaleri huku kõiki võimalikke versioone. Praegusel hetkel peavad uurijad laeva kiire uppumise kõige tõenäolisemaks põhjuseks võimalikku kokkupõrget mingi takistusega, mille tõttu sai kahjustada laeva kere masinaruumi piirkonnas," öeldakse uurimiskomitee teates. Lisatakse, et traaler uppus 15 minutiga.

Kamtšatka krai valitsusjuhi asetäitja Sergei Habarov ütles, et traaleri uppumiseni viis püügireeglite rikkumine. Esialgsetel andmetel tõmmati parajasti välja sajatonnist noota.

Kapten ja vanemabi hukkusid. Kogu informatsioon on saadud kapteni kolmandalt abilt, kes jäi ellu, teatas raadio Vesti FM.

Venemaa eriolukordade ministeeriumi Kamtšatka krai peavalitsuse esindaja ütles Interfaxile, et Dalni Vostok uppus väga kiiresti ega jõudnud isegi SOS-i välja saata.

"Kõik meremehed viibisid küllaltki kaua vees, mille temperatuur ei ületa Ohhoota meres nulli kraadi. Nad on tugevalt alajahtunud. Teada on, et üks inimene on väga raskes seisundis," ütles eriolukordade ministeeriumi esindaja.

Laeva päästetud meeskonnaliikmed ütlesid, et uppumiseni võis viia eksliku käsu andnud kapteni viga, teatas telekanalile Life News laeva omanikfirma Magellan esindaja.

Allikas märkis, et traaleri 48-aastane kapten Aleksandr Pritotski on üks paremaid kapteneid Kaug-Idas ja üks püügirekordite omanikke. Allika sõnul on aga sellel tegevusalal üks probleemidest see, et kaptenid lähevad hasarti ja hakkavad riskima.