Ajakiri The New Times teatas, et Venemaa tellis avalikussuhetealast nõu enne G8 tippkohtumist 2006. aastal ja kirjutas alla 2 miljoni dollari suurusele lepingule tunnustatud USA avalikkussuhete ja reklaamifirmaga Ketchum, vahendab RIA Novosti.

Välismeedia teatas tol ajal, et mainekujundusagentuuril on raske Lääne avaliku arvamuse suhtumist Venemaasse muuta. Just enne 2006. aasta kohtumist Peterburis süüdistas tollane USA asepresident Dick Cheney Venemaad demokraatia teelt ärapöördumises ja oma energiaallikate kasutamises naabritele surve avaldamiseks ning senaator John McCain kutsus maailma riigijuhte üles tippkohtumist boikoteerima.

Ajakirja andmetel maksti mainekujundusfirmade teenuste eest Kremlile lojaalsete pankurite rahaga.

USA firmad PR Watch ja Ketchum tegid innukalt lobitööd tollase Venemaa presidendi Vladimir Putini nimetamiseks 2007. aasta ajakirja Time aasta inimeseks.

Välismeedia väitis ka, et viieaastase poisi kõhu suudlemine Putini poolt oli kohmakas katse järgida avalikkussuhete ekspertide nõuandeid olla imago pehmendamiseks sõbralik laste vastu.

2007. aastal kulutas Kreml mainekujundusele 2,8 miljonit dollarit ja on kulutusi 2009. aasta algul viiekordistanud. Analüütikud ongi tähele pannud, et Kreml on avatum.