Avaldus tehti Rahvusvahelise Sotsiaal-Ökoloogilise Liidu (RSÖL) nimel.

Selles märgitakse muuhulgas, et muret tekitab vananenud tankerite kasutamine Läänemere ökoloogiliselt tundlikus akvatooriumis, talvisel ajal aga madala jääkaitseklassi laevade kasutamine.

Seoses Balti torujuhtmesüsteemi läbilaskevõime kasvuga suurenes käesoleval aastal tankervedude maht Venemaa Primorski sadamast. Nii lastiti Primorskis käesoleva aasta esimesel poolel 19,92 miljonit tonni naftat, eelmise aasta samal ajal aga vaid 6,5 miljonit tonni.

Lastimismahtude kolmekordistumise tõttu kasutavad veoseomanikud tihti vananenud laevastikku omavate transpordifirmade teenuseid. Lisaks toimub Läänemere akvatooriumis pidevalt laevadevaheline naftapumpamine, talvisel ajal aga lastitakse Primorski sadamas olemasolevaid piiranguid rikkudes naftat tankeritele, mis ei vasta reaalsetele jääoludele, kinnitavad keskkonnakaitsjad.

Pressiteates toonitatakse, et Läänemeri tervikuna ning eriti Soome laht on akvatooriumid, mille jaoks ulatuslik avarii, millega kaasneb naftaleke, tähendab negatiivseid tagajärgi inimestele, keskkonnale ja majandusele aastakümneteks.

Samuti kinnitavad ministeerium ja keskkonnakaitsjad, et jätkavad koostööd Helsingi komisjoni raames, et viia ellu programme ja projekte, mille eesmärgiks on Läänemere merekeskkonna kaitse.

RSÖL on suurim keskkonnakaitseühendus, mis on tekkinud endise Nõukogude Liidu territooriumil, ühendades praegusel ajal enam kui 25.000 keskkonnakitseaktivisti 19 Euroopa, Aasia ja Põhja-Ameerika riigist.

Läänemeremaad on otsustanud keelustada ühekordse põhjaga tankerite kasutamise raskekütuste vedamiseks järgmisel aasta 5. aprillist alates. Viimasena nõustus pärast naaberriikide veenmist keeldu kehtestama Venemaa.