GfK teatel ei saa paljud inimesed näiteks eurovõlakirjade diskussiooni puhul enam aru, millest täpselt jutt käib ja jäävad seetõttu kõrvale. „Enamik Saksa kodanikest on diskussioonist välja astunud. See on nende jaoks väga keeruline, ja et nad ei tunne ennast isiklikult puudutatud olevat, ka väga abstraktne diskussioon,“ ütles GfK uurija Rolf Bürkl De Telegraafi vahendusel.

Uurija hinnangul on sakslased lisaks sellele halbade uudistega Euroopast juba harjunud. „Kuni selle hetkeni, kui rahanduslikud tagajärjed tarbijatele otseselt tuntavaks muutuvad,“ ütles Bürkl. Olukord võib siis kiiresti muutuda.

Bürkli sõnul jälgivad sakslased eelkõige positiivseid arenguid Saksa majanduses ja tööturul ning palgakokkuleppeid.