„Kuigi internetireklaam on kommertsreklaamijate jaoks uskumatult võimas ja väga efektiivne, toob see võim kaasa märkimisväärsed riskid poliitikale,” ütles Twitteri tegevjuht Jack Dorsey oma säutsus, vahendab BBC News.

Twitteri keeld hakkab kehtima 22. novembril ja kõik üksikasjad avaldatakse 15. novembril.

Dorsey selgitas oma seisukohti reas säutsudes.

Poliitilised reklaamid internetis kujutavad Dorsey sõnul endast täiesti uusi väljakutseid, mille hulgas on sõnumite saatmise masinõppel põhinev optimeerimine, mikrosuunamine (microtargeting), kontrollimata eksitav informatsioon ja süvavõltsing.

„Ei ole usutav, kui me ütleme: „Me näeme vaeva, et takistada inimestel meie süsteemide kasutamist eksitava info levitamiseks, aaaga kui keegi maksab meile inimeste sihikule võtmise ja sundimise eest nende poliitilist reklaami vaatama... noh... võivad nad öelda, mida tahavad!”” kirjutas Dorsey.

Vastates väitele, et uut poliitikat võidakse näha juba ametis olevate liidrite eelistamisena, tõi Dorsey välja, et paljud ühiskondlikud liikumised jõuavad massideni ilma igasuguse poliitilise reklaamita.

Ameerika poliitilised leerid võtsid Twitteri uudise vastu erinevalt.

President Donald Trumpi tagasivalimiskampaania mänedžer Brad Pascale ütles, et keeld on järjekordne vasakpoolsete katse Trumpi ja konservatiive vaigistada.

Demokraatide ühe esikandidaadi Joe Bideni kampaania esindaja Bill Russo teatas aga: „Olles vastamisi valikuga reklaamidollarite ja meie demokraatia rikkumatuse vahel, on julgustav, et kordki ei võitnud kasu.”

USA föderaalsed presidendikampaaniad kulutavad ennustuste järgi reklaamile umbes kuus miljardit dollarit, aga enamus sellest läheb telereklaamidele. Digitaalreklaamidele kulutatakse rahast umbes 20%, hindas reklaamiuuringute ettevõte Kantar.