Istmete kinnitused ei pidanud sellistele jõududele vastu, kinnitas Zürichi õnnetusmehaanika töögrupi (AGU Zürich) juht Markus Muser ajalehe Het Laatste Nieuws vahendusel.

Kui aga istmed oleksid olnud tugevamalt kinnitatud, oleksid turvavööd surmavalt ohtlikuks muutunud. "Selliste jõudude puhul oleksid turvavööd siseorganeid kahjustanud," ütles firma Dynamic Test Center turvalisusosakonna juhataja Raphael Murri. "Mõnel hetkel on keha väga nõrk lüli."

Kokkupõrke tagajärjel tulid istmed bussis üksteise järel lahti. Bussi esimese viie meetri ulatuses ei oleks keegi saanud ellu jääda, ütles Muser. "On olemas midagi sellist, nagu ellujäämistsoon: ala sõidukis, kus on võimalik selline õnnetus üle elada," rääkis ekspert. "Kui see ruum suure jõuga deformeerub, pole ohvril peaaegu mingit võimalust sellest elavana välja tulla."

Lastel, kes istusid bussi tagumises osas, oli rohkem ruumi. Nad lendasid koos istmetega ettepoole ja maandusid eespoolistujatele selga, mis pehmendas nende jaoks lööki. Seetõttu elas osa neist õnnetuse üle.