Soome liiklusameti mereliikluse juhtimise eest vastutava üksuse juhataja Thomas Erlundi hinnangul oleksid mõjud keskkonnale olnud katastroofilised, kui ka üks neist laevadest oleks karile sõitnud. Ainuüksi rahalised kahjud oleksid ulatunud saarestiku saastumise tõttu kümnete miljonite eurodeni, vahendab Helsingin Sanomat.

„Halvim võimalik oleks loomulikult täislastis tankeri karilesõit. Aasta tagasi läks üks selline vales suunas Porvoost, aga õnneks suunas meie laevaliikluse juht selle tagasi laevateele,“ rääkis Erlund.

Karilesõite tuleb Erlundi sõnul ette siiski harva, üks või kaks korda aastas.

Soome lahel liigub iga päev 300-400 laeva. Mereliiklust Soome lahel kontrollivad Soome, Venemaa ja Eesti.

Õnnetusi püütakse endisest paremini ära hoida uue teenuse abil. John Nurmineni fond ja Soome liiklusamet on käivitamas süsteemi, mille abil võivad võimud tankerite teekonnaplaani eelnevalt kontrollida ja heaks kiita.