Tegemist oli teise sedatüüpi lennukiga juhtunud õnnetusega vähem kui viie kuu jooksul. Ka mitmed teised lennufirmad ja ametkonnad üle maailma on Max 8 maapinnale jätnud, vahendab BBC News.

Singapur oli ilmselt esimene riik, mis keelas lennud kõigi Max-perekonna lennukitüüpidega. Singapuri lennundusametkonna teatel puudutab keeld SilkAiri, China Southern Airlinesi, Garuda Indonesiat, Shandong Airlinesi ja Thai Lion Airi.

Singapuri Changi rahvusvaheline lennujaam on reisijate hulgalt maailmas kuues.

Kõik lennud Boeing 737 Max perekonna lennukitega keelas ka Austraalia.

Lennukiperekond Boeing 737 Max on Boeingu eduka 737 värskeim edasiarendus. Sellesse kuuluvad mudelid Max 7, 8, 9 ja 10.

Jaanuari lõpuks oli Boeing üle andnud 350 lennukit Max 8. Tellimusi on 5011.

Juba töötab ka väike hulk lennukeid Max 9. Max 7 ja Max 10 peaks kasutusele võetama lähiaastatel.

Pärast oktoobrikuist Lion Airi õnnetust Max 8-ga Indoneesias teatasid uurijad, et pilootidel oli raskusi automatiseeritud varisemisvastase süsteemiga, mis on selle lennuki juures uus. Pole teada, kas varisemisvastane süsteem oli ka pühapäevase õnnetuse põhjus.

USA lennundusametnikud on öelnud, et 737 Max 8 on lennukõlblik ja on liiga vara teha järeldusi või astuda mingeid samme.

USA transpordiminister Elaine Chao ütles eile, et Föderaalne Lennundusadministratsioon (FAA) tegutseb viivitamatult ja asjakohaselt, kui Max 8 juures leitakse mingi defekt.

Boeing on viimastel kuudel kinnitanud, et tegeleb juhtimistarkvara laienduse väljaarendamisega selle lennukitüübi jaoks.