Žukovski pilootide väljaõppekeskuses simuleeriti erinevaid hädaolukordi ning jõuti järeldusele, et ükski neist ei saanud õnnetust põhjustada, vahendab RIA Novosti.

SSJ-100 maapinnaga kokkupõrkamise hoiatussüsteem teavitab piloote lähenevatest objektidest, kinnitas üks keskuse töötaja.

„Häiresignaali ei saa lihtsalt mitte tähele panna: kui tekib oht, kuvab süsteem häiresõnumi keskmisele ekraanile, süttib punane tuli ja kõlab sõnaline hoiatus,“ ütles allikas. „Lisaks sellele võivad sekkuda automaatsed süsteemid, et aidata kokkupõrget vältida.“

Allika sõnul võisid piloodid häiresüsteemi välja lülitada, et rääkida reisijatega või neile piloodikabiini näidata.

Teine keskuse ekspert ütles, et piloodid võisid hakata süsteemi hoiatusi eirama, sest see annab mägises piirkonnas peaaegu pidevalt häiret.

Venemaa asepeaministri kohusetäitja Dmitri Rogozin ütles neljapäeval, et eksperdid usuvad, et lennukatastroofi kõige tõenäolisem põhjus oli inimfaktor.