Kokkupõrge toimus 11.000 meetri kõrgusel Bodensee järve kohal Šveitsi piiri lähistel, kui Baškiiri Lennuliinide Tu-154 piloot oli eiranud lennujuhtimiskeskuse korduvaid käske kõrgust muuta.

Vene lennuk oli teel Moskvast Barcelonasse ja põrkas õhus kokku transpordifirmat DHL teenindanud lennukiga Boeing-757, mille pardal oli kaks pilooti.

Uudisteagentuur Itar-Tass teatas Baškiiri Lennuliinidele juhile viidates, et reisilennuki pardal oli muude reisijate hulgas 52 last.

Pealtnägijad teatasid tugevast plahvatuses Saksamaa, Šveitsi ja Austria piiril asuva järve kohal, mille järel hakkas taevast alla sadama leegitsevaid lennukitükke.

“Taevas läks äkki heledaks. Tundus, nagu oleks terve taevas tules,” rääkis Bodenseel töötav praamikapten Klaus Barinka.

Kinnitamata andmetel kukkus kaubalennuk järve, ühe lennuki mootor aga maandus järveäärses aias.

Päästetöötajad ja politsei asusid läbi otsima 30-kilomeetrist ala Überlingenist põhjas, kuhu lennukitükid paiskusid. Tegu on valdavalt põllumajandusmaaga.

“Tuleb karta halvimat, seda, et kõik inimesed said surma,” ütles kohalik ametnik Siegfried Tann.

Ta lisas, et kohtades, kuhu põlevad lennukitükid kukkusid, tekkis väiksemaid tulekahjusid, aga need on kontrolli alla saadud. Politsei teatel süttisid ka mitmed elumajad, üks farm ja koolimaja.

Teisipäeva hommikuks oli päästeametnike teatel järveäärsest metsast leitud 11 surnukeha ja Vene lennuki must kast.

Uudisteagentuuri Interfax andmetel sõitsid lapsed Hispaaniasse koolivaheaega veetma. Lend oli algselt kavandatud laupäevaks, kuid lükati edasi, nii et lennuk startis Moskvast esmaspäeva õhtul kell 22.48 (21.48 Eesti aja järgi).

Barcelona lennujaamaametnike teatel pidi lennuk Vene turistidega suunduma Costa Brava kuurortlinna.

Firma Bahrain Aviation halduses olnud kaubalennuk sõitis Põhja-Itaaliast Bergamost Brüsselisse. Kokkupõrge toimus kell 23.30 (00.30 Eesti aja järgi). Vene lennuk oli kokkupõrke eel teinud vahemaandumise Münchanis.

Baden-Würtenbergi liidumaa transpordiminister Ulrich Müller ütles teisipäeval ajakirjanikele, et Šveitsi lennujuhtimiskeskus oli kahte lennukit jälginud ja märganud, et nood lendavad samal kõrgusel.

Tu-154 ei reageerinud lennujuhtide korduvatele nõuetele kõrgust muuta, kuna Boeingu kapten püüdis edutult kokkupõrget ära hoida.

Šveitsi lennujuhtimisfirma Skyguide ametnik Toni Maag ütles Šveitsi televisioonile, et Vene lennuki piloot reageeris kõrgusemuutmise korraldusele liiga hilja.

“Me pidime kaks või kolm korda nõudma, kuni nad laskuma hakkasid,” ütles Maag.