Juba ammu Gävles asuvas raudteemuuseumis seisnud vedurid saadeti lumekriisi tõttu taas tööle — Mjölby ja Alvesta vahele rööpaid lahti lükkama. Samuti on kasutusvalmis 100 aasta eest ehitatud lumesahk, kirjutas The Local.

„See tehnika on tõeliselt vastupidav ja suudab talvel edukalt toime tulla,“ ütles uhkusega Henrik Reuterdahl raudteemuuseumist.

Rootsi teedeameti teatel on lumekoristuskulud raud- ja maanteedel tänavu suurenenud 100 miljoni Rootsi krooni ehk 174 miljoni Eesti krooni võrra ning eriti hull on olukord riigi lõunaosas.

Lisaks tihedatele lumesadudele valmistab probleeme ka pakane. „Me ei saa maanteedel lumetõrjeks soola kasutada, kuna enamikus paikades on temperatuur alla −8 kraadi,“ rääkis Pär Gustafsson teedeametist.