Esmaspäeval süttinud laevadel on samad nimed kui kahel gaasitankeril Maestrol ja Venice’il, mis kanti eelmisel aastal USA sanktsioonide nimekirja kütuse vedamise eest Süüriasse.

USA rahandusministeeriumi novembris avaldatud teates öeldakse, et igasugune tegelemine nende või teiste kütust Süüriasse vedavate laevadega toob kaasa sanktsioonid.

Maestrol keelati pärast seda Lõuna-Venemaal asuva Temrjuki sadama kasutamine sealse ainsa gaasiterminali omaniku Maktren-Nafta poolt, teatasid kaks valdkonna allikat. Varem oli Temrjukis laaditud laevale Venemaa ja Kasahstani päritolu vedeldatud gaasi ekspordiks Lähis-Itta.

Tuleohtliku kütuse pumpamine laevalt laevale on riskantne protseduur, aga seda tehakse, kui ei ole ligipääsu sadamale.

Venemaa transpordiministeeriumi teatel süttisid kaks laeva esmaspäeval, kui kütust pumbati laevalt laevale avamerel tormistes oludes.

„Kõik laevalt laevale ümberpumpamised, eriti sellise lasti puhul, veelgi enam tormise ilmaga ja talvel, tekitavad suuri küsimusi,” ütles Reutersi allikas.

Vene võimud kinnitasid eile kümne meremehe hukkumist. Kokku oli kahel laeval 32 meeskonnaliiget. Kümme inimest on kadunud ja 12 päästeti.

Meeskonnaliikmete hulgas oli 16 Türgi ja 15 India kodanikku.

Ametlike andmete järgi on Venice’i omanik Milano Shipping ja Maestro omanik Maestro Shipping. Venice nimetati ühe allika sõnul hiljuti ümber Candyks.

Kaks muud allikat ütlesid aga Reutersile, et mõlemate aluste omanik on lõpuks Türgi ettevõte Milenyum Denizcilik Gemi, mis on alates 2015. aastast USA sanktsioonide nimekirjas kütuse toimetamise eest Süüria valitsuse kontrollitud territooriumidele.