Rootsi kaitseministri Peter Hultqvisti sõnul tekitas ohtliku olukorra Vene sõjalennuk, vahendab Ilta-Sanomat.

Reisilennuk pidi reedel Rootsi lõunarannikul vältima kokkupõrget Vene sõjalennukiga, kinnitas Hultqvist Rootsi raadiole. "See on tõsine asi. See on sobimatu. See on ohtlik," ütles minister.

Dagens Nyheter kirjutab, et reisilennuk oli just Taani Kastrupi lennuväljalt õhku tõusnud, kui õhuväe lennujuht sai hoiatuse "nähtamatust" lennukist, mis on lähenemas.

"Juhtum oleks võinud lõppeda väga halvasti," ütles Rootsi õhujõudude komandör Micael Bydén ajalehele.

Välismaine sõjalennuk tiirles reedel Malmöst lõuna pool. Rootsi õhujõud saatsid mitu Jas-hävitajat seda tuvastama. Kohale lendasid ka Taani hävitajad. Välismaa lennuk lahkus piirkonnast, ent tuli mõne aja pärast tagasi, vahendab Ilta-Sanomat.

Samal ajal tõusis Taanis Kastrupi lennuväljalt õhku reisilennuk, mis oli teel Poola.

"Sõjalennukil polnud lennu ajal transponder sisse lülitatud, aga me saime ta oma radarisse ja hoiatasime Malmö tsiviillennujuhti. Üllatuslikult muutis sõjalennuk kurssi ning minu arvates oli ta umbes ühe minuti kaugusel kokkupõrkest tsiviillennukiga. Radarist on näha lennukite vaheline kaugus, ent kõrgust ei suuda me määrata. Võtsin veel kord ühendust lennujuhtimiskeskusega, kes andis reisilennukile käsu kaugeneda. Sellega õnnestus meil vältida katastroofi," rääkis Lulea lennuväebaasi ülem Daniel Josefsson.

Samalaadne ohtlik olukord toimus samas õhuruumis märtsis, kui SASi lennuk ja Vene luurelennuk olid teineteisest vaid 90 meetri kaugusel. Ka tookord polnud sõjalennukil transponder sisse lülitatud.

"Seekord oli pilvine ilm ning piloodid poleks palja silmaga üksteist märganud, kui me poleks sekkunud. Tegu on väga kõrge kokkupõrke riskiga. Oleks võinud minna väga täbarasti ning see on väga murettekitav," ütles Josefsson.

Äsjast juhtumit uurivad lennundusametnikud, kes ei taha avaldada, mis lennufirma reisilennukiga oli tegu. Ka kaitsejõud ei kommenteeri juhtunut.

SASi kõneisik väitis, et tegu polnud nende firma lennukiga.