RBK: Moskvas põlenud lennuki pilootide vead olid mootorite väljalülitamata jätmine ja akna avamine

 (117)
RBK: Moskvas põlenud lennuki pilootide vead olid mootorite väljalülitamata jätmine ja akna avamine
Foto: CHINE NOUVELLE/SIPA

Pärast Moskvas hädamaandumise teinud ja põlema süttinud Aerofloti reisilennuki Suhhoi Superjet 100 pilootide küsitlemist on uurijad teinud järeldusi meeskonna vigade kohta. Nimelt ei lülitanud piloodid peale maandumist välja mootoreid ning kabiinis oli avatud aken, mis võis kaudselt mõjutada tule levikut, teatab RBK.

Venemaa Uurimiskomitee ja lennunduse järelevalveametkonna Rosaviatsija töötajad on juba välja selgitanud mitu lennuki meeskonna tehtud viga, mistõttu kontrollitakse ka Aerofloti pilootide väljaõppesüsteemi, teatasid RBK-le juurdluse käiguga kursis olevad allikad.

Uurimiskomitee allikas ütles RBK-le, et lendurid tegid mitmeid vigu, mis mõjutasid kaudselt leekide levikut.

„Pilootide Deniss Jevdokimovi ja Maksim Kuznetsovi küsitlemisest on selge, et pärast lennuki maandumist avasid nad kabiinis külgmise avaneva akna,” ütles Uurimiskomitee allikas.

Meeskonna see tegu võis tugevdada õhu liikumist ja sellega põlengu leviku kiirust, märkis allikas. Seda informatsiooni kinnitas ka Rosaviatsija allikas.

Samuti võis põlengu tugevnemiseni viia see, et piloodid ei lülitanud lennuki mootoreid kohe pärast maandumist välja.

Rosaviatsija töötajad viivad läbi lennukompanii Aeroflot plaanivälise kontrolli, teatas ametkonnale lähedane allikas RBK-le, ja seda kinnitati ka Aeroflotist.

Seotud lood:

„Kontroll puudutab esmajärjekorras lennukompanii lendude ja tehnilise direktori kompetentsi, samuti vaatavad Rosaviatsija töötajad läbi dokumentatsiooni, mis puudutab lennukompanii pilootide ettevalmistust,” ütles Aeroflotile lähedane allikas. Lennupersonali ettevalmistamise eest vastutab Aeroflotis peadirektori asetäitja, lendude direktor Igor Tšalik.

Rosaviatsija kontrolle huvitab eeskätt see, kas põlenud lennuki meeskond läbis ettevalmistuse Aerofloti õppekeskuses ja kas see ettevalmistus vastab kehtestatud nõuetele, teatas allikas.

Teisele lennukitüübile ümberõppel oleks meeskond pidanud trenažööril läbi harjutama need olukorrad, millesse sattus kõnealune lennuk. Allika sõnul ei läbi piloodid sellist ettevalmistust alati täies mahus.