Protesti uute tööseaduste ja kerkinud kütusehindade vastu on raevu ajanud Prantsusmaa naaberriigid ning Euroopa Komisjoni transpordivolinik Loyola de Palacio süüdistab Pariisi, et too ei pinguta töörahutuste lõpetamise nimel.

Prantsuse transporditöötajate ametiühingu juhid kohtusid teisipäeva hommikul valitsusametnikega, et leida olukorrale kompromisslahendust, kuid leidsid, et valitsuse pakutavad järeleandmised neid ei rahulda. Teisipäeva õhtul on kavas uued kõnelused.

"Me ei korista oma blokaade enne, kui saame valitsuselt tõsised ettepanekud," ütles Transpordi- ja Logistikakompaniide Föderatsiooni (TLF) pressiesindaja Beatrice Vinstock. TLF on üks blokaadi korraldanud neljast organisatsioonist.

Teisipäeva pealelõunal oli Prantsusmaa teedel 70 blokaadi ja välismaa veokijuhtide viha üha suurenes.

"Tundub, et olukord halveneb ja võib kergesti käest minna," ütles Taani Ekspediitorite Assotsiatsiooni juht Torben Holm.

Ainuüksi Hispaania piiril seisab kuni 2.000 välismaa veokit. Suured ummikud on ka Belgia, Saksamaa, Itaalia, Shveitsi ja Suurbritannia tähtsamates piiripunktides. Blokaadist lastakse läbi sõiduautod ja operatiivmasinad.

Transpordiminister Jean-Claude Gayssot on teatanud, et tahab tagatist barrikaadide kõrvaldamise kohta, enne kui meeleavalduse juhtidega otsekõnelusi alustab.

Vaidluse peapõhjuseks on valitsuse uus seadus, millega töönädalat kärbitakse seniselt 39 tunnilt 35le. Seadus peaks veebruaris jõustuma üle 20 töötajaga firmade jaoks ja ülejäänutele alles kahe aasta pärast.

Veokijuhid väidavad, et kui naaberriigid samalaadset seadust vastu ei võta, jäävad nad tööta.

Kui kehtima hakkavad ka uued ületunnitööd kehtestavad seadused, võivad Prantsuse pikamaa-autojuhid töötada maksimaalselt 56 tundi nädalas. Briti autojuhid võivad töötada 68 ja Hispaania juhid 70 tundi nädalas.