“Isegi enamikus banaanivabariikides on elevandid kaitse all,” avaldas oma nördimust BNS-le Riia loomaaia esindaja Ingmar Lidaka.

Poeketi reklaam demonstreerib tema meelest firmaomanike üleolevat suhtumist loomariiki ja üldse loodusse.

Lidaka meenutas, et esimene Riia loomaaias sündinud emaelevant Zuze sünnitas 2. märtsil poja, ning sügisel käis elav arutelu kahe elevandi Hollandisse äraviimise ümber, sest Riia loomaaia elevandimaja ei vasta Euroopa nõuetele.

Keskkonnakaitsjad peavad Rimi reklaami julmaks ja ebaeetiliseks. “Ajal, kui maailmas käivitus ulatuslik kampaania suurimetajate kaitseks, on täiesti lubamatu avaldada reklaami, kus kaitsealust looma eksponeeritakse praena,” leiab Keskkonnakaitsjate Klubi oma reedeses avalduses.

Keskkonnakaitsjad tuletavad lisaks meelde, et elevandid sümboliseerivad inimeste teadvuses lahkust ja südamlikkust ning kehastavad paljude rahvaste mütoloogias jumalat.

Supermarketite keti Rimi juht Valdis Turlais selgitas, et reklaamklippi ei maksa sõna-sõnalt võtta.

“Loomulikult on see reklaam metafoor. Reklaamis kasutatakse sageli paradoksaalseid ja naljakaid olukordi, selliseid näiteid on vaga palju. Metafooridest ja naljadest arusaamine pole alati ühene, kuid selline huumor kord juba on,” ütles Turlais.

Ühtlasi ütles ta, et Rimi on juba ammune Riia loomaaia koostööpartner ja praegu käivad läbirääkimised uute koostöövormide üle.