Raportis öeldakse, et õnnetuse võisid põhjustada mitmed põhjused koosmõjus, sealhulgas lennujuhtide ekslikud käsud ning Poola pilootide ebakohane väljaõpe, eriti see, et piloot loobus esimesest maandumiskatsest liiga hilja, et uuele ringile minna, vahendab RIA Novosti.

Piloodid ei tahtnud raporti järgi maanduda, vaid proovida lennuväljale maandumiseks lähenemist. Smolenski lennuväli ei kindlustanud lennu turvalisust, seda ka halva nähtavuse tõttu.

Lennuki juhtimisseadmed ja pardainstrumendid olid heas korras ja töötasid hästi, öeldakse raportis.

Poola uurijad korraldasid kolm katselendu teise presidendilennukiga Tu-154, et taastada lennu viimaseid hetki, sealhulgas et kontrollida, kas pilootidel oli võimalik lennuk taas kõrgemale viia ja uuele ringile minna.

Poola presidendi lennuk kukkus alla maandumisel paksus udus Smolenski lennuväljale 10. aprillil 2010.