Ametiühingujuhtide sõnul tegutseb Ryanair oma lennukeid tankides seaduse äärmisel piiril. Ryanair eitab igasugust väärat tegutsemist ja väidab, et lennukitel on piisavad kütusevarud, vahendab Daily Mail.

Juurdlust otsustati alustada Iirimaa ja Hispaania lennundusohutusekspertide kohtumisel teisipäeval Dublinis. Juurdlus on seotud pühapäeval Pariisist Tenerifele suundunud Ryanairi lennu ümbersuunamisega Madridi.

Hispaania õhuruumis on aga Euroopa suurima odavlennufirma lennukitega juhtunud terve rida intsidente. Mitmel korral on piloodid välja kuulutanud hädaolukorra ja nõudnud luba maanduda, sest kütus on otsa saamas.

Hispaania võimud uurivad ka kolme Ryanairi lennuki hädamaandumist 26. juulil Valencias, kui nende kütusevaru oli lähenemas minimaalse nõutava piirini pärast halva ilma tõttu ümbersuunamist Madridist.

Lennukitel paluti maandumiseks järjekorda võtta, kuid pärast hädaolukorra väljakuulutamist anti neile eesõigus, sest kütust oli jäänud veel 30 minutiks, mis on miinimum.

Ryanair teatas juulis, et maandumised olid täielikult kooskõlas Euroopa Liidu ohutusprotseduuridega ning reisijad ei olnud kuidagi ohus.

Ryanair lükkas tagasi ka Iiri pilootide ametiühingu IALPA väited, et lennufirma avaldab lenduritele survet võtta pardale Euroopa Liidu reeglite järgi lubatud minimaalne kogus kütust.

Lisaks sellele uurivad Hispaania võimud ka intsidenti, kui Ryanairi lennuk suunati ümber ja maandus võimaliku mootorivea tõttu Barcelona El Prati lennuväljal.

Ryanair on süüdistanud Hispaania lennundusvõime Ryanairi lennukitega seotud intsidentide kohta informatsiooni võltsimises, mida hispaanlased eitavad.

Tüli sai alguse sellest, kui Hispaania pilootide ametiühingu SEPLA ametnik süüdistas Ryanairi õiguslike ja ohutuspiirangute piirimail tegutsemises.

SEPLA lennuõnnetuste uurija ja tehnilise osakonna kõneisik Juan Carlos Lozano hoiatas, et Ryanairi kokkuhoid kütuse pealt kujutab endast ohtu, kuid rõhutas, et Ryanair ei riku reegleid. „Nad tegutsevad seaduslikkuse viimsel piiril,“ ütles Lozano.

„Väikese kütusevaru olemasolu lubab pilootidel mõelda ja teha otsuseid ning kui see võimalus on piiratud, väheneb loomulikult meeskonna võime reageerida ja tekkivate vigade võimalus mitmekordistub kiiresti,“ ütles Lozano. „Juhtkond saadab meeskonnale juhiseid, milles rõhutab, et iga x kilogrammi kütuse eest, mida nad pardale pumpavad, kaotab lennufirma x summa raha. Selle tulemusena seisavad lennuki juhid silmitsi kulude kärpimise harjutusega, mis võib viia neid keerulistesse olukordadesse.“

Esmaspäeval antud intervjuus Hispaania raadiole ütles Lozano, et Ryanairi hädamaandumised kütuse lõppemise tõttu on sagenemas. Kui midagi ette ei võeta, flirdib Ryanair Lozano sõnul katastroofiga.

Ryanair sõidutas eelmisel aastal Hispaanias enam kui 30 miljonit reisijat, olles seega riigi suurim reisijatevedaja.