Katoliku kirik ütles juutide süüdistamisest ametlikult lahti juba 1965. aastal. Juudiorganisatsioonide teatel on aga evangeeliumide detailne analüüs, mille autor on paavst ise, suur samm edasi, vahendab BBC News.

„See on isiklik lahiütlemine sajandeid kestnud antisemitismi teoloogilisest ajendist,” ütles Ameerika holokaustis ellujäänute ja nende järeltulijate ühenduse asepresident Elan Steinberg.

Benedictus XVI raamatust „Jeesus Naatsaretist – II osa” on avaldatud väljavõtteid, milles paavst uurib Johannese ja Matteuse evangeeliume ning analüüsib Jeesuse surmani viinud viimaseid tunde.

„Nüüd peame me küsima: kes täpselt olid Jeesuse süüdistajad?” kirjutab paavst, käsitledes Jeesuse surmamõistmist Pontius Pilatuse poolt. Paavst küsib, miks väidab evangelist Johannes, et Jeesuse süüdistajad olid juudid. „Kuidas sai kogu rahvas olla kohal sel hetkel, kui Jeesuse surma nõuti?”

Benedictus XVI selgitab, et ainult mõni Jeruusalemma templi preester ja nende väike toetajaskond olid esmaselt vastutavad Jeesuse ristilöömise eest.