Telekanal NTV Sankt Peterburg teatas neljapäeval, et korralduse Saksa firmade reklaamide eemaldamiseks linna peatänavatelt ja surnuaedade lähedusest andis linnavalitsus eesmärgiga vältida sotsiaalse konflikti puhkemist, vahendab RIA Novosti.

Linnavalitsus eitas sellise korralduse andmist ning nimetas seda provokatsiooniks.

NTV teatel kästi reklaamiagentuuridel asendada Saksa reklaamid jaanuari teisel poolel omal kulul plakatitega, mis märgivad 70 aasta möödumist Leningradi blokaadi lõpust.

Leningradi blokaad, mis kestis 1941. aasta septembrist kuni 1944. aasta jaanuarini, oli üks pikemaid ja ohvriterohkemaid ajaloos. Hinnanguliselt suri nälga või külmus surnuks umbes 750 000 tsiviilisikut, kellest paljud on maetud massihaudadesse.

Iga aasta jaanuaris tähistatakse Peterburis kaht aastapäeva: blokaadi osalise murdmise oma (18. jaanuar 1943) ja täieliku lõppemise oma (27. jaanuar 1944).