Nimelt on eile avalikustatud National Geographic Society ja 21st Century Foxi vahel sõlmitud 725 miljoni dollarise tehingu tulemusel loonud ühise kasumit taotleva ettevõtte, mis valitseb nii NG telekanaleid kui ka kaubamärgi ülejäänud vara. See tähendab ajakirja ja teisi trükiseid, stuudioid, digimeediat, kaarte, lastemeediat, e-kaubandust jmt.

Uuest ettevõttest nimega National Geographic Partners 73% kuulub Foxile ja 27% National Geographic Societyle. Ettevõtte nõukogus jaotuvad kohad pooleks.

Foxi tegevjuhi James Murdochi sõnul oli tehingu eesmärgiks luua NG brändi ümber uus ettevõte. National Geographic Society jätkab tegutsemist mittetulunduslikul põhimõttel. Foxilt saadud 725 miljonit kasvatab selle varanduse ühe miljardi dollarini ja lubab kahekordistada investeeringuid teadusesse ja haridusse.

Tehing tekitas kohe väga palju küsimus selle kohta, kuidas NG teaduspõhine suunitlus Foxiga kokku puutudes edasi suudab kesta. Nimelt on Foxi impeeriumi üks juhte Rupert Murdoch teadlaste nördimuseks avalikult öelnud, et kahtleb kliimasoojenemises.

Liitlaste vahel valitsevate vaatepunktide vastuolude pärast muretsejate rahstuseks sõnasid mõlema osapoole juhid, et NG telekanalite osas – mis on kättesaadavad 171 riigi kokku 500 miljonis majapidamises – on neil selja taga 18 aastat koostööd ning Fox pole NG tegemisi kunagi sisuliselt ega poliitiliselt sekkunud.

Samuti lisasid nad, et uue asutuse tegevjuhiks saab 20-aastase National Geographic Society staažiga Declan Moore. National Geographicu ajakirja jääb juhtima senine peatoimetaja Susan Goldberg.