„Mereandide ostmine on muutunud USA tarbijate jaoks äärmuslikuks äraarvamismänguks,“ ütles Oceana kampaaniadirektor Beth Lowell. „Ükskõik kas sa elad Floridas või Kansases, keegi ei ole mereandide pettuse eest kaitstud. Me peame ajama mereandide jälgi paadist kuni taldrikuni, et tarbijad võiksid olla kindlamad, et nende ostetud kala on ohutu, seaduslik ja ausalt märgistatud.“

Oceana leidis mereandide pettusi igal pool, kust proove võeti. Valesti oli märgistatud 52 protsenti mereandidest Lõuna-Californias, 49 protsenti Austinis ja Houstonis, 48 protsenti Bostonis, 39 protsenti New Yorgis, 38 protsenti Põhja-Californias ja Lõuna-Floridas, 36 protsenti Denveris, 35 protsenti Kansas Citys, 32 protsenti Chicagos, 26 protsenti Washingtonis, 21 protsenti Portlandis ja 18 protsenti Seattle'is.

Üle 90 protsendi USA-s tarbitavatest mereandidest on imporditud ning valitsus kotrollib sellest vähem kui üht protsenti võimaliku pettuse avastamiseks. Et USA-s on tänapäeval müügil üle 1700 mereanniliigi, mis on pärit kogu maailmast, on ebarealistlik oodata, et tarbijad suudaksid iseseisvalt ja täpselt kindlaks teha, mida nad tegelikult söövad.

Tarbijatele pakutakse sageli vale kala, täiesti teist liiki võrreldes sellega, mille eest nad maksavad. Oceana ja teised on avastanud, et mereandide vale märgistamisega maskeeritakse tihti kalu, mida ei peeta nii maitsvaks, mis on odavamad või kättesaadavamad.

Kala saabub tarbijateni üha keerulisemat ja hämaramat tarneahelat pidi, mistõttu on keeruline kindlaks teha, kas pettus pannakse toime paadis, töötlemisel, poeletil või kuskil mujal.