Probleemid on olnud nii tõsised, et Rootsi agentuur on informeerinud lennukompanii päritolumaa võime, viiendikul juhtudest on lennuk saanud ajutise lennukeelu.

“Mõned rikked on olnud äärmiselt tõsine,” ütles välislennukite ohutuse hindamise töörühma inspektor Per-Aake Linder.

261 juhukontrollist osutusid 161 lennuki vead piisavalt tõsised, et võtta ühendust lennuki päritolumaaga. Ohutusvigu avastati enam kui 40 lennufirma lennukitel. Peamiselt oli tegemist Ida-Euroopa, endise Nõukogude bloki ja Lähis-Ida firmadega, kuid puudusi leiti ka Lääne-Euroopa firmade seas.

Teiste seas avastati vigu Air China, Austrian Airlinesi, Suurbritannias asuva DHL Air Ltd, Prantsuse Air Mediterranee, Bosnia Air Bosna, Iran Airi ja Lätis tegutseva Air Balticu lennukitega.

Kõige tavalisem ohutuspuudus on see, et lennuki salongis ei tööta hädatuled, mis peaksid aitama õnnetuse korral väljapääse leida.

“Õnnetuse korral on lennuk suitsu täis ja päästetud reisijate arv võib sõltuda ohutustulede olemasolust,” ütles Linder.