„Nagu selgus, tõi tragöödia kaasa pilootide banaalseim viga, mida sõidukijuhid nimetavad „blondiini veaks“ – nad unustasid seisupiduri välja lülitada,“ ütles väljaandele uurimisele lähedane allikas BNS-i vahendusel.

Lehe väitel on õnnetuse põhjusi uuriv komisjon juba välja selgitanud, et lennuk alustas hoovõttu stardirajal välja lülitamata seisupiduriga. Seadeldist, mis on sõiduautos kasutusel oleva käsipiduri analoog, kasutatakse ainult seisu ajal. Mootorite võimsusest piisab täiesti, et õhulaev ka sisselülitatud piduriga liikuma hakkaks ning sõidaks mööda ruleerimisrada stardirajale, ent õhkutõusmiseks vajaliku kiiruse kogumine osutub juba probleemseks.

Venemaa tuntud katselendur Magomed Tolbojev ütles kolmapäeval Interfaxile, et peab õnnetuse sellist versiooni täiesti võimalikuks.

„Kas see ka tegelikult nii oli, saab määrata jälgede järgi stardirajal. Kujutage ette, rattad on pidurdatud, kolm mootorit töötab maksimaalsel režiimil, lennuk kaalub ligi 40 tonni. Kui seisupidur oli sisse lülitatuid, pidi jääma jälg,“ selgitas ta.

Tolbojev on katsetanud kümneid lennukite tüüpe ja modifikatsioone. Eelmisel nädalal ütles ta Interfaxile, et ehkki Jak-42 on moraalselt vananenud, on see töökindel lennuk, millega temal katsetajana polnud mingeid tehnilisi probleeme.

Jaroslavli lähedal kolmapäeval aset leidnud 44 ohvriga lennuõnnetus oli üks suurimaid tragöödiaid maailma spordiajaloos, vapustades Venemaad ja kogu hokimaailma. Pardal olnud 45 inimesest 36 olid Jaroslavli Lokomotivi mängijad, treenerid ja ametnikud, paljud hokimängijatest kuulusid Euroopa riikide hokikoondistesse või olid endised Põhja-Ameerika profiliiga NHL-i mängijad. Õnnetuses ellu jäänud pardainseneri seisund on rahuldav.