Mõnedes linnades on ühistransport tasuta kõigile (Goleniów, Kościerzyna, Lubin, Polkowice, Tomaszów-Mazowiecki ja Jelenia Góra), mõnedes ainult töötutele (Rzeszów, Radom, Gdańsk, Kraśnik), mõnedes ainult teatud liinidel (Żory, Kielce, Legionowo, Łaziska-Górne), mõnedes puuetega inimestele (Lublin) ning mõnedes noortele alla 22 eluaasta (Kołobrzeg) jne.

Näiteks Krakówis hakkavad järgmisest õppeaastast ühistranspordis tasuta sõitma nooremate klasside õpilased, vaatamata sellele, et see läheb linnale igal aastal maksma 2,7 miljonit zlotti (ligi 640 000 eurot). Järgmisel aastal tahetakse tasuta sõitu võimaldada juba ka gümnaasiumiõpilastele. Lisaks sellele saavad tasuta ühistransporti kasutada autojuhid juhiloa ettenäitamisel, kui linnas on sudu.

Poola ekspertide hinnangul on tasuta ühistransport kasulik vaid väikestes linnades. Suurlinnades ei pruugi see olla majanduslikult õigustatud, sest reisijate arv võib järsult suureneda, mistõttu võidakse olla sunnitud sõidukiparki suurendama.

„Ühistransport peab olema moodne ja ligitõmbav, et veenda inimesi vähem autosid kasutama. Aga kui transport on tasuta, nõuab see suuri rahalisi väljaminekuid infrastruktuurile, mida on väga raske finantseerida,“ märkis Poola portaali transport-publiczny töötaja Jakub Klimkiewicz.