Haminas kestis arutelu esmaspäeva õhtul kolm tundi ja ühinemine otsustati lõpuks häältega 27-16. Kotkas tehti aga ühinemisotsus ühehäälselt, teatab YLE Kymenlaakso.

Kotka ja Hamina linna- ning sadamajuhtidel on sadamate liitmisega seotud võimaliku kasu osas suuri ootusi.

Arvatakse, et sadamate ühendamine suurendab nende tähtsust turul rohkem kui nad suudaksid seda üksi teha. Kymenlaakso maakonda tekib kogu Soome suurim ekspordisadam. Impordisadamatest jääb ühinenud sadamast suuremaks Helsingi Vuosaari sadam. Ka ühinenud sadama pindala on võimas. Hamina ja Kotka sadamate ühine pindala on kokku ligi viis korda suurem kui Vuosaari oma.

HaminaKotka sadamast saab Läänemere 250 sadamast suuruselt viieteistkümnes. Konteinervedude pooles on ühinenud sadam Läänemere ääres suuruselt kolmas.