20-aastane Baden-Württembergi liidumaalt Kehlist pärit Georgios A. põrkas kiirteel Lahri lähedal tihedas udus kokku taksoga. Kõik sõidukis olnud viis inimest said kohe surma. Ka avarii tekitanud kreeklane kaotas õnnetuses oma elu. 37-aastane naine, kes parkis oma auto kiirtee äärde ja tõttas appi, sai hoobi möödasõitvalt sõidukilt. Ta viidi raskete kehavigastustega haiglasse, kuid tal pole enam eluohtu.

Noor kreeklane oli enne õnnetust visatud välja ühest Freiburgi ööklubist. Schwarzwaldi pealinnast Lahrini on umbes 35 kilomeetrit.

Peale taksojuhi said surma neli lahutamatut sõpra Julia P. (23), Irina Sch. (36), Adam T. (27) ja Valerij S. (26), kes omakorda olid pidutsenud ühes Offenburgi klubis. Kuid vastupidiselt Georgios A.le olid nemad tellinud kojusõiduks endale takso. Juliat ja Irinat jäid leinama lapsed.

Õnnetus tekitas Saksamaal uuesti elava debati selle üle, kuidas saaks autosõitjaid paremini kaitsta vastassuunavööndis sõitvate autojuhtide eest. Ainuüksi tänavu oktoobris sai vastassuunavööndis teel olnud juhtide tõttu surma 13 inimest. Aastas annab liiklusraadio välja kuni 1800 hoiatust. Baden-Württembergi liidumaa soovib nüüd turvalisuse tõstmiseks markeerida sõidutee väljasõitude kohal suurte valgete nooltega, mis hoiataksid autojuhte selle eest, et nad on teel vales suunas.

Arutlusel on samuti suured stoppsildid, mis on kasutusel Austrias. Türgi võitleb valesti sõitvate autojuhtide vastu asfaldisse monteeritud “metallist küüntega”, mis avanevad kui keegi sõidab kiirteele sisse vales suunas. Sel puhul purustavad “küüned” auto rehvid ja teevad edasisõidu võimatuks. Liiduliiklusministeeriumi kohaselt läheks aga Saksamaal selline variant liiga kalliks, liitvabariigis on 1200 kiirteede väljasõitu.

Kuidas peaks ohu korral käituma?

Politsei soovitab juhul, kui liiklusraadio hoiatab vastassuunavööndis sõitva auto eest, jääda ennekõike rahulikuks. Tähtis on lülitada sisse auto tuled (Saksamaal ei ole kohustulik sõita päeval tuledega) ja hoida paremale. Võimaluse korral tuleks hoiatada teisigi teel olijaid, kes ehk ei ole ohust veel teadlikud.

Autoklubi ADAC statistika kohaselt on pea kõik valesti sõitvad autojuhid mehed ja 45 protsenti nendest on vanemad kui 65-aastased. 42 protsenti väärsõitudest toimub kiirteedel.

Need, kes ohustavad valesti sõitmisega avalikkust, peavad arvestama vabadusekaotusega kuni viis aastat.