Sellisest sammust anti Kasahstani telekanali KTK andmeil teada Alma-Atas toimunud kolmandal rahvusvahelisel PR-foorumil.

Ettevõtmise osalised pöörasid erilist tähelepanu filmi „Borat“ negatiivsele mõjule vabariigile. 2006. aastal linastunud „Borat“ räägib väljamõeldud kasahhi ajakirjaniku seiklustest.

Vabariigi maine parandamine on antud ülesandeks Kasahstani välisministeeriumile.

Eraldatud vahendeid kasutatakse muu hulgas riigi kohta positiivse informatsiooni levitamiseks maailma juhtivates meediaväljaannetes.

Möödunud aastal viis Astana juba läbi ulatusliku reklaamkampaania, milles räägiti „tõelisest Kasahstanist“ vastukaaluks sellele mida kujutatakse filmis „Borat“.

Samal ajal ei saa ka Sasha Baron Cohenit kritiseerivad ametnikud eitada, et skandaalne film on riigi tuntust maailmas oluliselt suurendanud. Isegi president Nursulatn Nazarbajev märkis 2006. aasta novembris, et halba reklaami ei ole olemas. Tema sõnul tahetakse riiki külastada, et näha, kuidas kõik tegelikult on.

Prognoos oli õige: KTK andmei suurenes pärast filmi väljatulekut turistide arv Kasahstanis viis korda.