Ajakiri Time on varem spekuleerinud, et lennukatastroofi põhjus võis olla ADIRU süsteemi ülesütlemine, kuid näiteks Finnairi eksperdid on selle teooria pihuks ja põrmuks teinud, vahendab Uusi Suomi.

Juhul kui lennuki seadmed ei edastanud õigeid andmeid, võis lennuk liikuda kas liiga kiiresti või liiga aeglaselt.

Ka sõltumatud eksperdid on Associated Pressi teatel seda meelt, et Pitot’ toru jäätumine võis viia katastroofini.

Pitot’ torudes on süsteem, mis takistab nende jäätumist. Kui see aga tõrkus, võis Pitot’ toru kiiresti jäätuda, sest lennuk lendas tormise ilmaga suurel kõrgusel.

USA lennuturvalisuse organisatsiooni FSA juhi Bill Vossi sõnul on õhupöörises esmatähtis lennata õige kiirusega, et säilitada lennuki üle kontroll. Varem on ajakirjanduses arvatud, et lennuk võis lennata vale kiirusega.

Liiga suur kiirus tormise ilmaga võib viia lennuki purunemiseni, liiga väike kiirus aga lennuki juhitamatuks muutumiseni.