Lisaks sellele tunnistas kapten, et tegi vea Giglio saarest nii lähedalt mööda sõites. „Ma ei tea, miks see juhtus. Ma langesin oma mõtete ohvriks,“ tsiteeris Schettino sõnu ajaleht La Repubblica Lenta.ru vahendusel.

Schettino sõnul võttis ta liiga hilja vastu otsuse pöörata, mistõttu sattus laev madalikule ja sõitis karile. Alguses väitis kapten, et laev põrkas kokku kaljudega, mida polnud kaardile märgitud, kuid teisipäevasel kolmetunnisel ülekuulamisel tunnistas Schettino, et tahtis tervitada oma sõpra ja kolleegi Mario Terenzio Palombot, kellega ta õnnetuse hetkel telefoni teel rääkis.

Kapten kinnitas, et laeva teekond oli kindlaks määratud algusest peale ja ta ei loobunud sellest plaanist. „Ma sõitsin silma järgi, sest tunnen sealse vee sügavust hästi ja olen juba 3-4 korda sellise manöövri teinud,“ ütles Schettino.

Uurimise käigus on kindlaks tehtud, et kokkupõrke (mis juhtus kell 21.42 kohaliku aja järgi) ja evakueerimise alguse vahel (kell 22.58) helistas Schettino vähemalt kolm korda Roberto Ferrarinile, kes juhib laeva omanikfirmas Costa Crociere kruiise. Vestluste sisu tuleb Ferrarinit küsitledes välja uurida, sest Schettino ei suutnud seda taasesitada.

Schettino jätkas kinnitamist, et ei põgenenud enne reisijaid uppuvalt laevalt. Tema sõnul aitas ta reisijaid päästepaati, kuid komistas äkki ja kukkus ise paati. Miks olid samas paadis ka tema abilised Dimitri Christidis ja Silvia Coronica, kapten ei selgitanud.