Vene ekspertide hinnangul lühendaks raudteeühendus Jaapanist Venemaale kaupade liikumist kolme nädala võrra ja aitaks oluliselt kulusid vähendada.

Jaapani-Venemaa-Euroopa raudteeprojekti projekteerijate juhi Satamuro Akio sõnul kujuneks kõige keerukamaks ja kallimaks kahe merealuse raduteetunneli ehitamine. Raudtee rajataks Jaapani Hokkaido saarelt Venemaale Sahhalini saarele ja sealt mandrile. Kahe tunneli kogupikkus oleks 78 kilomeetrit ja Jaapani tehniliste võimaluste juures kuluks selle ehitamiseks 7-8 aastat.

Jaapani ja Venemaa rööpalaiuste erinevuse probleemi lahenduseks pakutakse muudetava rattavahega vagunite kasutamist.

Finantseerimiseks võiks jaapanlaste arvates kasutada pangalaene. Venelaste hinnangul läheks tunneli ehitamine maksma umbes Venemaa ühe aasta riigieelarvega võrduva summa.

Venemaa Ida-Siberi Raudtee asejuhataja Vladimir Kautz hindas projekti huvitavaks ja teostatavaks. Siiski nõuab transiitveoste meelitamine Venemaale tema hinnangul praeguste kõrgete tollimaksude alandamist.

Kautzi sõnul elavdaks uus raudteetunnel liiklust ka 1980ndatel aastatel ehitatud Baikal-Amuuri raudteel, mis praegu leiab üsna kesist kasutamist.