Autostrade per l’Italia, mida kontrollib infrastruktuurigrupp Atlantia, opereerib kiirtee A10 lõiku, mis kulgeb Prantsusmaa piirilt Genovasse, kus teisipäevane sillavaring nõudis 38 inimese elu, vahendab Reuters.

Sild tekitas probleeme juba varsti pärast 1967. aastal valmimist ja mõningaid vante tugevdati 1990. aastatel, teatasid eksperdid.

Ajalehed La Stampa ja La Repubblica viitasid Milano polütehnilise ülikooli inseneride uuringule 2017. aasta novembrist.

Autostrade on teatanud, et vaatas silla üle kord kvartalis, nagu seadusega nõutud, ning viis läbi ka täiendavaid kontrolle, kaasates väliseid eksperte.

Itaalia ajalehed teatasid, et ülikooli uuringus leiti, et silla nüüd kokku varisenud sektsiooni vandid reageerisid vibratsioonile „viisil, mis ei vasta täielikult ootustele ja mis vajab edasist uurimist”.

Uuringus öeldi, et anomaalia vantide reageerimises võib olla seotud mõnede kaablite metalli korrosiooniga.

Üks silla omapärasid oli see, et vandid olid betoonkestas, mis muutis nende seisundi hindamise raskeks.

Ajalehtede teatel kuulutas ettevõte selle aasta mais välja 20 miljoni euro suuruse hanke, sest plaanis 1990. aastatel tugevdamata jäänud vante nüüd tugevdada.