Täna avaldatud lõppraportis öeldakse, et Lion Airi lend 610 Jakartast Sumatra saarele kukkus alla, sest piloote ei oldud õpetatud kiiresti reageerima Boeing 737 Max 8 automaatse juhtimissüsteemi vigadele, vahendab Associated Press.

Lennuk kukkus Jaava merre 13 minutit pärast õhkutõusmist 2018. aasta 29. oktoobril.

Indoneesia Riiklik Transpordiohutuse Komitee teatas, et automaatne süsteem MCAS toetus ainsale rünnakunurga andurile, mis andis vigast informatsiooni, suunates lennuki nina automaatselt alla.

Raportis nimetatakse ka mitmeid valesid samme enne õnnetust. Vaid kaks kuud kasutusel olnud lennukil oli juba eelmisel neljal lennul probleeme olnud, sealhulgas päeval enne saatuslikku õnnetust.

Vaid viis kuud pärast Indoneesia lennuõnnetust põhjustas samasugune viga sama tüüpi lennuki allakukkumise Etioopias. Hukkus 157 pardal olnud inimest.

See viis kõigi Boeing 737 Max tüüpi lennukite maa peale jätmiseni ning seadis Boeingu tohutu surve alla MCAS süsteemiga seotud probleemide seletamiseks. Lennukitüübil ei ole endiselt lubatud õhku tõusta.