Ajalehe Financial Times andmeil loodab Bogotá ühtlasi, et selline raudtee kiirendab Colombia ja Ühendriikide vahelise vabakaubanduslepingu heakskiitmist USA kongressis, vahendab BNS.

"Hiina ettepanek on realistlik ja hoolikalt läbimõeldud. Hiinlaste arvutused veoste transpordikulude ja vajalike investeeringute kohta omavad mõtet," ütles Colombia president Juan Manuel Santos Calderón FT-le.

Colombia projekt on järjekordne näide Hiina välispoliitilisest strateegiast, mis suunatud enesele loodusressursside tagamisele ja oma ekspordi kasvatamisele. Hiina on selle strateegia raames andnud viimase kahe aasta jooksul arengumaadele rohkem laenuraha kui Maailmapank.

"Kuivamaa kanaliks" nimetatud 220 kilomeetri pikkune raudtee hakkaks kulgema Colombias Vaikse ookeani rannikult Cartagena lähedale kerkiva uue linnani.

77 kilomeetri pikkune Panama kanal ei kulge erinevalt Suessi kanalist täies pikkuses merepinnal: sisse- ja väljapääsul laevu tõstetakse ja langetatakse hiiglaslike lüüside abil. Kanali kaudu liigub aastas umbes 14 000 alust ehk umbes 40 laeva ööpäevas.

Praegu käib kanali laiendamine. Mitu miljardit dollarit maksev projekt on kutsutud tõstma kanali läbilaskevõimet ning võimaldama läbipääsu ka nendele laevadele, mis on praegu Panama kanalist läbisõitmiseks liiga suured.