Juunis avaldas USA kongress üksikasjad tuhande konto kohta, mida Twitter arvab kuuluvat niinimetatud internetiuuringute agentuurile ehk Peterburi trollivabrikule, mis levitab Vene riigi toetusel valeinformatsiooni. Varem oli Twitter kindlaks teinud veel üle 2000 sellise konto.

Neid kontosid tsiteeriti Briti uudislugudes enam kui 20 korral. Kui lisada 80 tsiteerimist, mis Guardian paljastas 2017. aasta novembris, on Vene propagandat Briti pressis avaldatud enam kui sajal korral.

Konto @KaniJJackson esines kampaania Mustad Elud Loevad aktivistina ja säutsus nimede „KanishaJ” ja „Remove Trump Now” all, kasutades profiilipildina Michelle Obama fotot.

Seda kontot on tsiteeritud üheksal korral, sealhulgas Daily Mail loos Ameerika jalgpalli mängust, mida külastas USA president Donald Trump, BuzzFeed artiklis Childish Gambino laulust „This Is America” ja Daily Express loos Hillary Clintonist ja Grammydest.

Veel üht Vene kontot, @wokeluisa, poogiti lugudesse viiel korral, teiste hulgas tegid seda Guardian, Telegraph ja BBC. Guardian ja BBC on hiljem poogitud säutsu eemaldanud ja tunnistanud, et konto arvatakse olevat libakonto.

Teised väljaanded, mis on kasutanud allikatena materjale Vene trollikontodelt, on näiteks Mirror, mis kasutas pilti trollivabriku kontolt NovostiSPb, rääkides terroriaktist Peterburis, ja Metro.

Kui enamik kontodest, mille Twitter on kõrvaldanud, säutsusid inglise keeles ja püüdsid mõjutada Ameerika poliitikat, siis mõned postitasid vene keeles ega olnud ilmselt üldse suunatud ingliskeelsele meediale.

2015. aasta BuzzFeedi artiklisse Vene sanktsioonide kohta, millega keelati Euroopa juustu import, poogiti kaks säutsu venekeelsetelt Twitteri kontodelt, mis arvatakse nüüd kuuluvat trollivabrikule.

Võib-olla kõige kummalisem kõigist oli Vene troll, kes postitas pildi Helsingist ja kirjutas selle juurde vene keeles: „Ei saa teisiti, kui seda linna armastada. #Moskva.” Sellest sai Vene Twitteris meem, kus hakati naljatledes teistele piltidele valesid allkirju lisama. Sellest teatas BBC.

Kas algne postitus Moscow Heraldi kontolt oli tahtlik trollimine või ehtne viga, pole selge.

Veel 20 Vene trollide Briti meediasse imbumise juhtumi avastamine heidab rohkem valgust trollivabriku edule huumori kasutamisel arutelu mõjutamiseks peavoolumeedias.

Kuigi libakontosid on uudisteorganisatsioonid harva usutavana tsiteerinud, on nende olemasolu ülevaadetes väidetavalt rohujuure tasemel reaktsioonidest erinevatele sündmustele võinud muuta arusaama selle kohta, kui populaarsed need vaated, mida need esindavad, tegelikult on.

USA Rand Corporationi uurijate sõnul keskendub Venemaa „valjuhäälsele ja mitmetest kanalitest tulevale” propagandale, et uputada konkureerivad sõnumid, tagades seejuures, et publik samastaks end allikaga.

„Kui kõik muud asjad on samaväärsed, on valjuhäälsemad ja enamatest allikatest tulevad sõnumid veenvamad,” märkisid uurijad.